Dagje Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Dagje Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Dagje Oslo

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

24 September 2021 | Noorwegen, Oslo

We hebben vandaag te voet de stad Oslo verkend , we hebben heel veel gezien van de stad. Maar eerst naar het station om te kijken waar we morgenvroeg vertrekken met de trein naar Bergen het is ongeveer vijf minuten lopen van ons hotel, dat is te doen met de koffers. En daarna op pad, op een voor mij natuurlijk het Koninklijk paleis wat zeer toegankelijk is het parlementsgebouw waar een protest was van wij denken van spoorwegmaatschappijen te zien aan de vaandels die zij meedroegen, het raadhuis aan de haven, het Nobel Peace centrum waar een groot 2 daags evenement Fix The Food gehouden werd en we hebben een groot deel van de havens rond gelopen waar marineschepen lagen en een strijkbout (cruiseschip). De dag begon met één druilige regen dat we halverwege de dag besloten de paraplu’s op te halen in het hotel, daarna was het de gehele dag droog. We hebben plusminus 16 km (volgens de stappenteller) gelopen en waren totaal versleten, dus terug naar ons hotel voor een break. En s’avonds in het station in een goed Italiaans restaurant Olive samen heerlijk romantisch gegeten, fijne dag gehad! Wordt vervolgd, Johan en Jantine.

• 25 September 2021 - 11:45

Agaath & Gerard:

Hier zijn wij ook geweest dit zijn bekende beelden