Ons weerzien met Trondheim. - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Ons weerzien met Trondheim. - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Ons weerzien met Trondheim.

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

27 September 2021 | Noorwegen, Trondheim

Vandaag na vijf jaar ons weerzien met Trondheim, wij mochten voor twee en half uur van boord.

Wij hebben vijf jaar terug lopend de hele stad doorkruist, we zijn toen wel bij De Nidaros kathedraal geweest maar niet erin.

Dus wij met een flinke wandeling van 20 min naar de kathedraal gelopen, voor een bezoek daaraan, het was heerlijk rustig binnen, alle ruimte om alles goed te bekijken, het was de vorige keer zo druk in en om de kerk, dat wij toen besloten maar niet naar binnen te gaan, dus nu gaan we voor een herkansing.

Daarna zijn we toch nog even naar de Gamle Bybrobrug gelopen met de oude pakhuizen van Trondheim even voor een mooi plaatje en dan door het centrum terug, langs het beeld van de Viking richting de haven.

We hebben onderweg nog wat cadeautjes voor de kleinkinderen gekocht, maar ja dat is een verrassing, zij lezen ook, haha.

Ik wist nog feilloos de weg na vijf jaar dit viel niet tegen, Johan nog even de Mac gewezen waar hij vorige keer naar het toilet mocht, hij snapt maar niet dat ik nog steeds de weg weet.

Ook nog even bij de brug over het spoor naar de haven, het Politiebureau aangewezen, waar we de vorige keer samen doorheen gedwaald hebben op zoek naar een politieagent, om onze gevonden spullen een portemonnee en paspoort af te geven, waar zij zeer verbaasd over waren, dat we die kwamen brengen, hoezo dat is voor ons heel normaal!

Het weer was stukken beter als de vorige keer in juni, wat hebben we het toen koud gehad, nu was het rond de achttien graden, daar is voor eind september niks mis mee.

Vandaag toch weer zo’n 8km gelopen in Trondheim, dit is goed voor ons, want we worden hier aan boord zo langzamerhand vet gemest, de reis duurt negen dagen, maar dat word voor ons sporten als we thuis komen!

Aan boord gekomen nog even snel lunchen, we waren wat laat maar was geen enkel probleem, de service is geweldig aan boord, wij voelen ons soms net de koning en koningin, dit moet niet te lang duren, stel je voor dat we naast onze schoenen zouden kunnen gaan lopen.

De middag hebben we even op bed gelegen, in onze room white a view, later zijn we het dek opgegaan genieten van het uitzicht, de kust veranderd steeds van uitzicht het is prachtig.

Later trok de wind behoorlijk aan en door de stroming waar we vaarde kregen we behoorlijke deining, maar daar merk je niet veel van, door de stabilisators.

We hebben de dag afgesloten met een heerlijk drie gangen diner, Johan koos voor de kip ikzelf heb voor de zalm gekozen, voorgerecht rosbief en Johan natuurlijk ijs en ikzelf pudding van gecondenseerde melk en cappuccino na.

We lagen niet te laat op bed deze keer wij waren uitgeteld, ha ha de oudjes.

Wordt vervolgt,

De groeten van Johan en Jantine.

• 28 September 2021 - 12:56

Agaath & Gerard:

Mooi je staat er zelf ook een keer op