Bodo - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Bodo - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Bodo

Blijf op de hoogte en volg Jantine

28 September 2021 | Noorwegen, Bodø

Wij hebben vanmorgen de Poolcirkel gepasseerd 66 33 N breedte en later op de dag kregen wij hiervoor ook nog een certificaat aangeboden, leuk hoor gaan we bewaren.

Later was er nog een ceremonie op dek zeven met ijs, daar hebben wij het bij gelaten.

Wij mochten in Bodo van boord voor een paar uur, het was een vrij moderne stad omdat hij in de oorlog bijna compleet verwoest is.

Wij zijn in de Glass Huset geweest die hebben ze in Hammerfest ook gezien bij onze vorige reis, er zijn heel veel winkels in met trappetje op en af en heel onoverzichtelijk, als daar brand uitbreekt vind je nooit de uitgang weer, dat was de vorige keer onze conclusie en nu weer.

Nog even wat bij de haven rondgekeken en Bij de Rama supermarkt een ijsje voor Johan en wat chocolade gekocht, daar heeft hij nu nog spijt van, de chocolade schoot hem in het verkeerde keelgat en had daar s’avonds nog last van, was de hele avond zijn stem kwijt.

Wij hadden de wekker gezet, want om half twaalf s’avonds zouden ze het Trollenfjort op de Lofoten invaren en weer terug, wat een ervaring het is gigantische smal fjord en de boot gaat op het eind ook nog keren en weer terug.

Ze hadden grote schijnwerpers die naar voren schenen dus je kon het goed zien, mijn foto’s zijn niet best gelukt, maar krijg van een medereiziger later goede foto’s opgestuurd, aardig hè.

Dat werd een latertje die avond, maar het was een hele belevenis, mijn Johan was bekaf die heeft de volgende morgen na het ontbijt op het dek in het zonnetje zitten te slapen.

Wordt vervolgd,

De groeten van Johan en Jantine.

• 30 September 2021 - 13:31

Agaath & Gerard:

was het niet koud johan staat in z'n t-shirt

• 30 September 2021 - 13:50

Jantine:

Nee hoor, als je aan de zon kant staat was het ongeveer 18gr. Wij treffen het zo met het weer, alle dagen zon gewoon geweldig, alle warme kleren zitten nog in de koffer. Jantine

• 30 September 2021 - 17:42

Esmee:

Leuk zo’n certificaat. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.
    Groetjes esmee.