Luleá - Reisverslag uit Luleå, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Luleá - Reisverslag uit Luleå, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Luleá

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

28 Mei 2016 | Zweden, Luleå

Vandaag 218 km gereden, in Skellefteá nog onze laatste verse waar ingekocht bij de laatste Lidl naar de Noordkaap.( En nee Henk, ik heb geen aandelen van de Lidl). We hadden af en toe zulke prachtige vergezichten van allemaal bossen en soms een meer er tussen, zo mooi.
We hadden bijna een ongeluk door een vrachtwagen, ik mag hier 80 km rijden, maar hij ging mij inhalen, maar er kwam ook een tegenligger aan, dus ik remmen en die tegenligger stond ook bijna stil, als we dit beide niet gedaan hadden, was het niet goed gekomen, ik zij een heel lelijk woord. En het mooiste van alles was, dat er vijf honderd meter verder weer een stuk twee baansweg was voor onze kant van de weg, en hij heeft tot Skellefteá honderd meter voor ons gereden en bij het stoplicht stond hij naast ons, hij was er dus niks mee opgeschoten, de oet, je weet wel. Johan had bijna zijn raampje opengedaan om er wat van te zeggen, niet doen Johan, geeft alleen maar gedonder.
Met onze lunch, op weer zo’n mooie picknickplaats, waren er vier Hollandse motorrijders waar we een tijdje mee gepraat hebben, zij gingen ook naar de Noordkaap, maar hebben vier weken voor dit stukje. En zij slapen in van die hutten, die je hier kunt huren op de campings. Zij hadden met die twee dagen slecht weer behoorlijk last van de regen gehad, dat ze nog in een motorzaak in Sundsvall kleding gekocht hadden. Wij vertelde dat we gisteren zoveel motorrijders tegen kwamen, zij wisten te vertellen dat er in Sundsvall een groot festival is, waar zo’n 1000 motorrijders verwachten werden, dat hadden ze weer in die motorzaak gehoord. Dat is dus het antwoord voor de hoeveelheid motoren op de weg die wij zagen. Zij gingen weer verder, en Joep, er reden er drie van de vier op een BMW, wat klinkt dat toch altijd mooi als die optrekken.
Wij weer verder op weg naar Luleá, we kwamen onderweg allemaal van die grote oude Amerikaanse bakken tegen, zeker weer een of andere rally aan de gang, er waren oude lellebellen bij, die kon je van ver af al aan horen komen. Hoezo milieuvervuiling!
Wij hadden gisteren op internet naar een camping gekeken, maar het was in het Zweeds, dus dat we daar aankwamen bleek het een woonwijk te zijn, dat hebben we dus verkeerd geïnterpreteerd, foutje bedankt, en wij kunnen geen Apeldoorn bellen. Dus naar het tweede adres wat we opgeschreven hadden, daar bleken we dus al langs gereden te hebben, zo’n 7 kilometer terug, maar een prima plekje, waar we nu staan voor twee nachten. Morgen willen we naar Gammelstads een oud kerkdorp, wat op de wereld erfgoedlijst staat van de Unesco. En we gaan natuurlijk Luleá bekijken, en daarna weer verder. Het is inmiddels negen uur en we zitten nog buiten.

Word vervolgd.
De groeten van Johan en Jantine