Dagje Sundsvall - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Dagje Sundsvall - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Dagje Sundsvall

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

26 Mei 2016 | Zweden, Sundsvall

Vandaag zijn wij in Sundsvall gebleven,
Het heeft werkelijk de hele nacht en vanmorgen geplensd, overal staat water hier, maar wij hebben droge voeten.
Vanmorgen zijn wij beide zeer lui geweest. Johan heeft wat gelezen en ik de administratie bijgewerkt. Ik ging pas tegen twaalf uur douchen, toen was het pas droog.
Ik moest ook nog even naar de receptie toe. Daar had ik nog een appeltje te schillen met die mijnheer daar. Dat wij aan kwamen gisteren middag, gaf ik hem een van onze drie camping passen, die van de ASCI met voorseizoenkorting. Maar die wilde hij niet hebben, hij wilde die van Zweden. Dan hoeft hij niet alle gegevens in te vullen van ons, deze pas haal je door de strip en alles staat in de computer. Ja maar, ik wil de korting hebben, komt goed zij hij. Nou moet je vertrouwen hebben toch, maar niet dus. Ik gisterenavond op mij visa account kijken, was er geen €19 p/n afgehaald, maar €22,50 p/n, dan moet je mij hebben. Dat pik ik niet. Ik ben daar een half uur met hem bezig geweest, maar heb mijn geld weer terug. Ik had het hem al voorgerekend, maar nee het moest allemaal anders. Nou prima ga je gang, maar tegen de tijd dat hij klaar was en er achter kwam dat ik 48 kroon terug moest hebben, stond ik al met twee kroon in mijn hand. Ik zeg tegen hem, als je mij nou een briefje van 50 kroon geeft, krijg je deze van mij, o, zo kan het dus ook. Wij naar de auto, hebben er nog even om gelachen, die zal deze zomer een hoop verdienen, als het zo gaat.
Na het eten er eerst maar even er op uit, bijvoorbeeld naar onze favorieten winkel, deze zit vlak bij het centrum. Daarna maar even de stad doorlopen. Nou dit konden we wel vergeten, dat we daar de winkel uitkwamen spoelde het weer. Johan zegt, ik ben niet gek, we gaan weer terug. Nou dan rijden we eerst even door de stad, dan heb je er iets van gezien. Oké zegt Johan, doe maar, nou dat viel niet mee. In veel straten lag er zoveel water op het wegdek dat ik de auto niet meer hoef te wassen, dat zegt genoeg.
We hebben van de stad iets gezien, maar niet veel. Hij is ook niet uitzonderlijk, misschien zijn we een beetje stadsmoe. Na Stockholm en Uppsala, maar deze beide waren ook prachtig.
We gaan morgen maar weer verder, een Duitser, die naast ons staat en de zelfde richting naar het Noorden als ons gaan, zegt, dat het daar boven veel beter weer is, dus dat gaan we onderzoeken, of dat waar is.
Voor de record, de laatste foto is 24.00 uur, dus we komen in de goede richting.

Nog een mooi verhaaltje voor het slapen gaan. Wordt Johan vanmorgen wakker en zegt ik heb gedroomd. Nou wat dan? Ik droomde dat Merel (onze kleindochter van 2.5 jaar) voor de deur stond, thuis in Wolvega. Hallo opa, ik kom logeren! Hoe ben je hier dan? Met de trein, zegt zij!
Mooi, niet? Dat krijg je op die leeftijd, dan ga je hallucineren.
Dit was het.
Wordt vervolgd.
De groeten van, Johan en Jantine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Jantine, geboren 1956 te Zaandam en woonachtig sinds 45 jaar in Wolvega in Friesland. Na een arbeidzaam leven ben ik samen met mijn Johan gepensioneerd. Ik met partner AOW, een van de voordelen van een oudere partner. En nu gaan we samen naar Noorwegen met postboot de Hurtigruten langs de Noorse kust naar Kirkenes.

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 32853

Voorgaande reizen:

23 September 2021 - 01 Oktober 2021

Kersbergjes met de Hurtigruten

07 April 2016 - 07 Juli 2016

Kersbergjes naar de Noordkaap

02 Oktober 2006 - 14 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: