Een lange trip naar Sundsvall - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Een lange trip naar Sundsvall - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Een lange trip naar Sundsvall

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

25 Mei 2016 | Zweden, Sundsvall

We hebben vandaag een lange dag achter de rug, we hebben vandaag 311 km gereden. Dat we vanmorgen wakker werden, waaide het behoorlijk, de zon liet zich eventjes zien, maar dat was gauw gebeurd. Na alle rituelen om tien uur vetrokken.
We hadden behoorlijke tegenwind, dat ik moeite had om de auto op 80 km snelheid te houden, tot er een vrachtwagen mij passeerde en vlak voor mij bleef rijden, ik dacht, die heb ik, ben mooi in zijn slipstream gaan zitten en heb wel zo’n 80 km met een gangetje van 83 km achter hem gehangen, dat was mooi meegenomen, en het begon op de koop toe ook nog eens te spoelen, dat kan er vandaag ook nog wel bij, we willen een flink stuk maken en we zitten droog.
Wij zijn in Gavle van de snelweg gegaan, om even een bezoekje aan de Lidl te doen, nu kunnen we weer even vooruit, met onze verse waar !
Het was een hele trip vandaag door een prachtig landschap,met vele heuvels en dalen,erg pittig, van wat we er van konden zien door de regen. Ze hebben hier een mooi systeem van wegen, als er geen snelweg meer is wordt het driebaans waar je 110 mag rijden, dan heeft om de zoveel kilometer de ene kant twee banen en dan de andere kant weer en daar zitten palen tussen met staaldraad als vangrail. Wij mogen met de caravan daar maar 80 km rijden, maar door dat het steeds wisselt, kan een ieder je steeds weer passeren, dus ook geen frustratie van de medeweggebruiker, dit werkt prima.
Wij kwamen om 16,30 uur aan op de camping in Sundsvall, een mooie terrassen camping aan de Botnische Golf, alleen spoelt het nog steeds, dus maak ik morgen wel foto’s van ons uitzicht op zee, want dat is nu ver te zoeken.
We hebben heerlijk verse zalm gegeten (Lidl) met worteltjes (Lidl), en alles heerlijk door Johan bereid en verse aardbijtjes uit België (Lidl) toe, een koningsmaal toch, of niet. Zo zien jullie maar dat senioren gauw tevreden zijn, het hoeft niet allemaal uit een drie sterren restaurant te komen, ik heb mijn sterrenkok bij mij!
Het is bijna acht uur, ik ga nu de was uitspoelen, deze kan dan wel niet buiten hangen, dat zien we morgen dan wel weer, wat ben ik blij dat Kim het hengsel van haar wasemmer nog heeft opgestuurd, naar ons huis, anders had ik dat ding steeds voor mij moeten tillen, niet best voor mijn rug, zo werkt het veel fijner. En dan kunnen we daarna het NOS nieuws nog even terugzien op internet, met een kopje koffie, het kacheltje erbij aan, dan zijn we weer helemaal bij.
Wordt vervolgd.
De groeten van, Johan en Jantine

• 26 Mei 2016 - 14:04

Berna:

Hey Johan en Jantine,

Wij genieten van jullie verhalen en de foto's . Het is mooi daar. Ja en af en toe een beetje pech moet kunnen toch. Alleen heel sneu dat het autorijden voor Johan niet lukt. Ik kan mij voorstellen dat jullie daar wat emotioneel van werden. Het is weer een stukje inleveren.
    Blijven jullie daar een paar dagen of trekken jullie al snel weer verder, camping nu beter?

Wij mailen weer.

Groetjes Berna, Fred en Anne

• 29 Mei 2016 - 12:54

Marian En Henk Van Vliet:

Hi J en J,

Worden jullie soms gesponsd door de Lidl ?
    Goede reis,
    H en M