Uppsala - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Uppsala - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Uppsala

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

24 Mei 2016 | Zweden, Uppsala

Vandaag ingepakt en gauw vertrokken, wat een slechte camping, wij hebben alleen bij aankomst een beheerster gezien, daarna niet meer, zegt genoeg, ik zal een mooie recensie achterlaten op internet.
Wij kunnen werkelijk niks positiefs melden over deze camping en dat we weg zouden rijden, werd er net een dragline opgehaald, zette die chauffeur hem voor onze uitrit. Johan erheen, zegt die vent met een half uurtje ben ik klaar, Johan zegt weg dat ding, wij hebben vakantie en willen weg, deed hij ook nog, wij er gelijk langs en het spul aan de weg gezet. Want wij moesten eerst nog die 500 meter lopen naar de receptie, om die sleutel weg te brengen van dat geweldige toiletgebouw.
We werden gisteravond ook nog gebeld uit Nederland, door Theo Altman, hé, denken wij, dus nemen op met wij zitten in Zweden, o Jantine, ik heb het verkeerde nummer, nou de groeten dan, dus de telefoon werkt hier ook!
Het was negen uur en wij op weg naar Uppsala, getankt, koffie gedronken, en toch de wieldop er maar afgehaald hij bleef met de ti-rip wel zitten, maar kwam door het rijden uit zij verband, dat vertrouwde ik niet, eraf dat ding, zien we thuis wel weer. We waren 11.15 uur hier op de camping in Uppsala, deze ligt bijna in het stadscentrum, dus dat word vanmiddag weer lopen, we worden oud, de knietjes en benen beginnen te protesteren. Ik had mijn wasje weer in de emmer in de caravan, dus even uitgespoeld en opgehangen, intussen had Johan het eten klaar, daarna gauw op weg.
Eerst naar de tuin en het huis van Carolus Linnaeus, de tuin was prachtig, het was bijzonder interessant, we hadden door het huis een audio tour in bijzonder goed Engels, met veel uitleg erbij, Johan was er zeer tevreden over.
Daarna door de stad en langs het water naar de Domkyrkan, een mooie kerk, maar er was iemand aan het orgel spelen met opnames ervan, wij vonden de muziek afgrijselijk, niet om aan te horen, dus de kerk weer uit.
Dan maar naar het Upplandsmuseet, was wel aardig, maar daar was dan ook alles mee gezegd, de heuvel maar op, naar het Uppsalaslot daar wat rondkeken, daarvoor weer naar beneden, daar was nog een Botanska trädgárden ( Linnaeus tuin) deze was werkelijk prachtig.
Toen moesten we de caravan maar weer eens opzoeken, we gingen goed op weg, tot we ons verliepen, dat waren nog een paar extra kilometertjes, door mij.
Johan in de keuken en Jantine naar de receptie voor internet, hij sms dat het eten klaar was, toen zette ik in de caravan de computer weer aan de stroom, blijk ik hier ook internet te hebben, dus dit verslag komt na het eten, hier vandaan.
Word vervolgd.
De groeten van, Johan en Jantine.



  • 25 Mei 2016 - 11:19

    Marian En Henk Van Vliet:

    Hi J en J,
    Ik heb weer eens zin om achter de kijkpijp te zitten, vandaar dat ik bij Uppsala begin, maar de andere verslagen ga ik ook nog wel lezen.
    Het ziet er wel leuk uit, wat je ons tot nu hebt laten zien.
    Hoezo kinkende knietjes?
    Ouderdom of zo ?
    Dat lijkt mij toch niet, wij hebben zoiets toch niet, ofwel, wij denk, nou ik weet het niet meer!
    Maak er maar weer, verder iets mooi van en een goede reis.
    Groetjes,
    M en H

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Jantine, geboren 1956 te Zaandam en woonachtig sinds 45 jaar in Wolvega in Friesland. Na een arbeidzaam leven ben ik samen met mijn Johan gepensioneerd. Ik met partner AOW, een van de voordelen van een oudere partner. En nu gaan we samen naar Noorwegen met postboot de Hurtigruten langs de Noorse kust naar Kirkenes.

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 32904

Voorgaande reizen:

23 September 2021 - 01 Oktober 2021

Kersbergjes met de Hurtigruten

07 April 2016 - 07 Juli 2016

Kersbergjes naar de Noordkaap

02 Oktober 2006 - 14 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: