Funen - Reisverslag uit Egtved, Denemarken van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Funen - Reisverslag uit Egtved, Denemarken van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Funen

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

12 Mei 2016 | Denemarken, Egtved

Wij zijn vandaag op het eiland Funen geweest, de groentetuin van Denemarken.
Wat is het toch een pracht van een eiland, een heel stuk langs de kust gereden, op B wegen, we hebben genoten.
We zijn ook nog naar Odense geweest, eerst richting de havens, dit was niet wat we er van hadden verwacht.
We kwamen op een landtong terecht waar een vuilstort was geweest, wat ze als verblijf en recreatie gebied hebben ingericht, daar kon je wel een tijdje zoet zijn, ook wat sportief zijn gezien.
Daarna naar het centrum gereden, we hebben wat door de stad gewandeld, en ons eerste ijsje genuttigd, was erg lekker en het weer werkte vandaag weer prima mee.
Er was nog een Europese markt in het centrum, met allerlei producten uit verschillende landen, natuurlijk ook Hollandse kaas en de stroopwafels niet te vergeten.
Nog even bij de Lidl langs, die kennen ze hier ook, vandaag maar eens aan de groene asperges, ze smaakte heerlijk!
En weer tot negen uur buiten gezeten, wat treffen we het toch.
Morgen maar wat rustig aan doen en de boel maar weer reisklaar maken,we willen zaterdag van hier vertrekken om acht uur s’morgens, om naar de boot te gaan in Grenaa, daar moeten we rond twee uur zijn.
De mevrouw van de camping zegt dat het drie rijden is, dus dat moet lukken.
Word vervolgd.
De groeten van Johan en Jantine.

• 12 Mei 2016 - 23:01

Eppie:

Wat fijn dat het jullie het zo naar de zin hebben.

Eppie

• 13 Mei 2016 - 23:53