Kattegat - Reisverslag uit Grenaa, Denemarken van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Kattegat - Reisverslag uit Grenaa, Denemarken van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Kattegat

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

14 Mei 2016 | Denemarken, Grenaa

Even een update van ons,
Wij varen nu over van Grenaa Denemarken naar Varberg Zweden, dus tijd zat om te internetten.
Gisteren zijn we lekker op de camping gebleven, alvast wat opgeruimd en opgeborgen voor de reis.
Beide wat gelezen, er lagen hier wat achtergebleven Libelles, die heb ik maar even geleased.
We hadden een prachtige camping in Egtved, genoten hebben we daar, wat een liefde voor hun product straalde deze mensen uit, was geweldig.
Vanmorgen om 8.10 uur zijn we vertrokken, het was rustig op de weg, we schoten lekker op, we waren met een koffie pauze om 11.30 uur in Grenaa.
Daar nog wat brood en groente gekocht, want het is Pinksteren niet, je weet niet wat er in Zweden los is, en ook nog maar even getankt in Grenaa.
We spraken bij de supermarkt een stel Hollanders, die bleven daar tot september op een camping, om te vissen op zee, deden ze al jaren.
En gaan weer naar huis in september, en nemen voor de hele winter kabeljauw ingevroren mee terug, is ook een manier om vakantie te vieren.
Bij de haven verliep alles vlotjes we waren in vijf minuten ingeklaard, we waren twee uur te vroeg, dus in de wacht rij, ik zelf vond het allemaal wat erg spannend.
Ik moest hier in file een behoorlijke helling op de boot op, maar het verliep allemaal prima, en was zo boven en heb het spul netjes geparkeerd aan boord.
Weer wat overwonnen voor mijzelf, die spanning zal ik wel altijd houden voor onbekende dingen, dat word nooit beter.
We hebben de laatste dagen het mooiste weer van de wereld gehad, maar nu is het naatje de boot voel ik af en toe best wel heen en weer gaan, het beste er maar van hopen, we zijn al over de helft.
Als we aan de overkant zijn is het 18.40 uur, dan nog een paar kilometer naar de camping, PANNEKOEKEN vandaag.
Wordt vervolgd,
De groeten van Johan en Jantine.



  • 14 Mei 2016 - 17:58

    Marga:

    Hallo Johan en Jantine !!Al heel wat moois gezien lees ik! Een hele fijne reis !! Liefs van ons .

  • 15 Mei 2016 - 11:10

    Marian En Henk Van Vliet:

    Hi J en J,
    Heel om te lezen, dat zo goed gaat, veel reis plezier
    M en H

  • 15 Mei 2016 - 11:10

    Marian En Henk Van Vliet:

    Heel leuk moet het zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Jantine, geboren 1956 te Zaandam en woonachtig sinds 45 jaar in Wolvega in Friesland. Na een arbeidzaam leven ben ik samen met mijn Johan gepensioneerd. Ik met partner AOW, een van de voordelen van een oudere partner. En nu gaan we samen naar Noorwegen met postboot de Hurtigruten langs de Noorse kust naar Kirkenes.

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 32798

Voorgaande reizen:

23 September 2021 - 01 Oktober 2021

Kersbergjes met de Hurtigruten

07 April 2016 - 07 Juli 2016

Kersbergjes naar de Noordkaap

02 Oktober 2006 - 14 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: