Denemarken - Reisverslag uit Egtved, Denemarken van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Denemarken - Reisverslag uit Egtved, Denemarken van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Denemarken

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

11 Mei 2016 | Denemarken, Egtved

Hier weer even een stukje van ons, gisteren zijn we aangekomen in Egtved, 12 km vanaf Billund.
We staan op een prachtige terrassencamping aan een meertje zo mooi en midden in de natuur, echt genieten.
We hebben gemiddeld 27 graden met strakke blauwe lucht, gisteren moesten we achter de caravan zitten, het was gewoon te warm in de zon, maar we mogen niet klagen, na al die kou in Holland.
Vandaag zijn we op pad geweest, eerst even bij Randbøldal gekeken, daar hebben we 30 jaar geleden met de kinderen en de vouwwagen gestaan.
De recensies op internet waren niet echt goed over de camping, vandaar dat we er nu niet gingen staan.
Het was ook veel uitgebreider als toen en de forellenvijvers waren er ook niet meer.
Ook nog even door naar Billund natuurlijk , gelijk wat foto’s aan de buitenkant gemaakt van Legoland, stuur ik even door naar de meisjes in Heemskerk, kunnen ze al even zien hoe de buitenkant eruit ziet.
Toen op weg naar de Noordzeekust naar Blávands, een erg mooi kustplaatsje, de duinen zijn behoorlijk lager als in Nederland en geen strandtent op het strand, maar achter de duinen.
We hebben lekker over het strand gelopen, en natuurlijk weer wat schelpen gezocht, ik kan het niet laten.
En ze hebben hier van de Duitse bunkers op het strand, kunstwerken gemaakt, is ook een idee.
Je zou hier prima kunnen fietsen, ziet er goed uit met mooie fietspaden en goed aangegeven.
We gingen hierna naar Esbjerg een flinke havenplaats, er lagen behoorlijk wat boorplatforms in de haven.
Het is vast wat rustig voor ze met de oliewinning, vanwege de olieprijzen op de wereldmarkt.
En er was ook een hele grote opslag van windmolen onderdelen van Siemens, zeker voor op zee.
Je kunt niet op de snelweg rijden of je komt om de zoveel tijd een gigantische vrachtwagen tegen met een zo’n onderdeel erop, met zo’n wagen erachter van konvooi exceptioneel richting de kust.
En wij natuurlijk even naar de supermarkt, voor een vers stukje vlees, het viel ons erg mee, wat de prijzen betreft, zijn op drank na, te vergelijken met Nederland, dit zal later in Noorwegen wel anders zijn.
Nou tot zover maar weer, we gaan weer lekker in de zon zitten dit kan ongeveer tot een uur of negen avonds, dan wordt het te fris.
Morgen willen we naar het eiland Funen en even naar Odense.
Wordt vervolgd.
De groeten van Johan en Jantine.

• 12 Mei 2016 - 09:03

Martha:

Hoi hoi. Leuk om te lezen. Het zijn allemaal plaatsen waar wij ook zijn geweest met de kinderen. Esbjerg, legoland, Odense. Groet en veel plezier!

• 14 Mei 2016 - 14:47

Marian En Henk Van Vliet:

Hallo J en J,
    Wij reageren nu pas ,want we zijn een paar dagen naar de Eifel geweest,
    Maar leuk dat het jullie zo goed gaat,
    Jammer van het begin, dat is goed op gelost begrijp ik,
    Veel plezier verder,
    Marian en Henk