Op weg naar Göteborg. - Reisverslag uit Askim, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Op weg naar Göteborg. - Reisverslag uit Askim, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Op weg naar Göteborg.

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

26 Juni 2016 | Zweden, Askim

Göteborg.
Vandaag hadden we een reisdag van 84 km naar Göteborg. Wij hebben het Bohuslän via de alternatieve route verlaten. Dit hield in na 4 km van de camping met de pont over van Dragsmark naar Flatön en daarna na 10 km bij Malö over met de pont naar Ellös. Later konden we het grote eiland verlaten bij Myggenäs, over een heel grote brug en konden we de E6 op, dit is de snelweg naar Göteborg. Door zo te rijden was het ongeveer 35 km korter dan als we over Uddevalle waren gereden, dit is mooi meegenomen. En het was tot de snelweg een prachtige route. Het was erg druk op de snelweg, het heeft vannacht behoorlijk geregend hier en het was nog steeds erg broeierig. Dus een hoop Zweden keerde vervroegd terug naar de stad van hun weekendhuizen, dit kon je merken op de snelweg. Wij besloten om door te rijden tot na Göteborg en daar een camping op te zoeken, zodat we dinsdag niet meer langs Göteborg hoeven te rijden, als we naar Varberg gaan voor de overtocht. Het was allemaal erg soepel en rustig verlopen de reis, tot Johan het op dat moment weer aan de stok kreeg met zijn Tom-Tom, hij stuurde mij de halve stad door en wij kwamen niet bij de bedoelde camping terecht. Toen heeft het wel even behoorlijk gedonderd in de auto, want ik kan geen auto rijden in een drukke stad en dan ook nog helpen met een Tom-Tom in te stellen. Ik van kwaadheid maar weer de snelweg opgereden, stond er even verder op een bord CAMPING, ik weer van de snelweg af, heeft hij mij voor niks de halve stad door doorgejaagd. Het heeft wel even geduurd voor ik weer afgekoeld was. Morgen maar met de bus naar Göteborg, dat verloopt vast wat rustiger, we hebben de buskaartjes al hier op de camping kunnen kopen, dus dat is geregeld.
Wordt vervolgd.
De groeten van Johan en Jantine.