Gusum - Reisverslag uit Gusum, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Gusum - Reisverslag uit Gusum, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Gusum

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

19 Mei 2016 | Zweden, Gusum

Het begon vanmorgen weer op z’n Kersbergjes, nadat we alles gepakt hadden en de boel wilde aankoppelen, draaide de draaihendel van het neuswiel eraf, er niet weer op te krijgen, bleek achteraf dat de borgpen was afgebroken.
Nou heeft Johan altijd de pest aan dat ding gehad, want het wilde nooit normaal omhoog. Met de keuring nog gezegd, kijk er even naar en anders een nieuwe erop, prima wiel, niks mee aan de hand!
Wij de caravan op de poten omhoog gezet, auto ervoor en aangekoppeld, dit moet eerst in orde, voor ik weer weg ga.
Wij naar de receptie toe, dit moest toch nog, want ik had gisteren een wificode gekocht, maar die werkte mooi niet, dus dan maar geld terug, niet, gelijk gevraagd of hij een adres voor ons had om de caravan te laten reparen, hij heeft het keurig voor ons opgeschreven en wij op pad.
Komen wij bij die firma aan, zeer vriendelijk geholpen door deze mensen, maar zij stuurde ons door naar de buren om de hoek, want dat was een caravanhandel, die kon vast meer voor ons doen, zo gezegd zo gedaan.
Wij daar naar binnen met neuswiel, die man kijkt, loopt naar een rek, pakt een nieuw neuswiel en wij betalen, 270 Kronen dit is €30,30 en zegt kun je vast er wel zelf weer opzetten, nou niet dus, ik ben tenslotte blond geweest niet, hij was zo vriendelijk om met ons mee te lopen en draaide de hendel helemaal los en dan kun je hem er zo tussendoor schuiven en weer vast draaien, weer wat geleerd, ik word vast nog eens technisch blond. Maar nu het mooie van het verhaal dat we op de camping aankwamen draaide Johan zo het wiel naar beneden, zonder gedonder en zo licht als een veertje, dit hadden we jaren eerder moeten doen zij Johan, maar dat is achteraf een koe in de kont kijken niet.
Wij hebben vandaag zo’n 200 km gereden, weer door een mooie natuur en een paar mooie stops gemaakt onderweg, dat is hier zo keurig geregeld, daar kunnen ze in Nederland nog een puntje aan zuigen. Keurige toiletten, picknicktafels met of zonder dakje en wat speelwerktuigen voor kinderen.
We zijn nu ongeveer halverwege onze weg naar Stockholm in de plaats Gusum, het klinkt behoorlijk Turks maar is het niet, mooie camping aan een meer in de bossen waar ook Elanden lopen, wij hebben ze nog niet gezien maar wie weet komt dat nog en het is hier zeer rustig , we blijven hier twee nachten, Johan wil even wat rust inbouwen voor we weer verder gaan, ik vind het prima.
En weer vrij internet tot in de caravan dus eerst de laatste dagen maar weer even bijwerken, met ons reisverhaal, dan is een ieder weer op de hoogte.
En ik heb onderweg de was gedraaid, dit had ik bij omroep Max gezien, wasemmer vullen met zeepsop was erin en afsluiten, door het gehobbel van de caravan is de was bij aankomst schoon, uitspoelen en ophangen, dit werkt prima, wie dit bedacht heeft, heeft een pluim verdiend.
Wordt vervolg.
Groeten van Johan en Jantine.


  • 19 Mei 2016 - 21:37

    Kees Groenhof:

    Je schreef over Kalmar dit moet Johan bekend voorkomen want daar is een drafbaan waar wij in Wolvega op kunnen spelen.Je had het ook over elanden die je wel wou tegenkomen dan kun je hem beter voorbij rijden dan hem raken want ze wegen 1000 kilo. Het weer is hier triest dus dat missen jullie niet. Nou de groeten, Kees

  • 19 Mei 2016 - 23:00

    Jantine Kersbergen-van Zurk:

    Nou Kees,
    Ik hoef hem niet te raken, maar ik zou er graag eens een zien, dat is genoeg.
    Het klinkt Johan niet bekent in de oren van Kalmar, maar ja hij word ook een dagje ouder.
    En het weer was hier prima vandaag, Johan heeft tot 20.30 uur buiten gezeten, zegt genoeg.
    gr. Jantine

  • 22 Mei 2016 - 12:05

    Marian En Henk Van Vliet:

    Hi J en J,

    Ik ben kaal en niet blond, maar een nieuwe pen en een klodder vet er in, had dat niet geholpen?
    Nou wat die elanden betref, dat weten we inmiddels al, want ik zit niet elke dag achter de kijkpijp.
    Verder niets meer te liegen.

    Groetjes,
    H en M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Jantine, geboren 1956 te Zaandam en woonachtig sinds 45 jaar in Wolvega in Friesland. Na een arbeidzaam leven ben ik samen met mijn Johan gepensioneerd. Ik met partner AOW, een van de voordelen van een oudere partner. En nu gaan we samen naar Noorwegen met postboot de Hurtigruten langs de Noorse kust naar Kirkenes.

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 32871

Voorgaande reizen:

23 September 2021 - 01 Oktober 2021

Kersbergjes met de Hurtigruten

07 April 2016 - 07 Juli 2016

Kersbergjes naar de Noordkaap

02 Oktober 2006 - 14 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: