Oknö Mönsterás - Reisverslag uit Mönsterås, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Oknö Mönsterás - Reisverslag uit Mönsterås, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Oknö Mönsterás

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

17 Mei 2016 | Zweden, Mönsterås

Vandaag hebben 220 km gereden Van Värnamo naar Oknö Mönsterás.
Met een pauze ruim 4.30 uur gereden, dit vind ik zelf ook genoeg voor een dag.
We staan op een schiereiland aan zee even boven Kalmar, met uitzicht over het water.
De Tom-Tom had vandaag zo zijn eigen idee over de route, Was zeer toeristisch, maar wel zeer mooi, maar er waren ook zeer smalle wegen bij en als er dan een grote tractor voor je rijdt met nog een bredere aanhanger er achter, dan is het wachten tot er een plekje is om te passeren.
We hebben heel wat bossen gezien, en veel hopen met stenen in het weiland, wat daar de bedoeling van is ben ik nog niet achter, ze waren zo keurig in het rond opgestapeld.
Het hout wordt hier net als in Nieuw Zeeland per perceel gerooid, dan lijkt het net een maanlandschap met die dikke keien erin, en gelijk weer aangepland met nieuwe boompjes, we hebben al even wat brandhout besteld voor thuis, word bezorgd hebben ze belooft?
Het weer is gelukkig een stuk beter dan gisteren, het is droog en het zonnetje laat zich af en toe ook weer zien, gelukkig.
Het viel ons op dat de natuur hier later is als in Holland, de fruitbomen staan vol in bloei en de narcissen ook, nou deze waren bij ons al uitgebloeid dat we vertrokken.
Lekker even buiten gezeten, met flink wat warme thee, Johan is aan het koken in een van de camping keukens, hij heeft het ontdekt, in Nieuw Zeeland wilde hij dat beslist niet, nu vind hij het ideaal, ik vind het allemaal prima, als we maar eten, kip vandaag.
Morgen gaan we naar het eiland Oland en de plaats Kalmar, ik wil vroeg weg dan kunnen we veel bekijken.
Wordt vervolgd,
Groeten van, Johan en Jantine.