Trondheim in zicht. - Reisverslag uit Malvik, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Trondheim in zicht. - Reisverslag uit Malvik, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Trondheim in zicht.

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

18 Juni 2016 | Noorwegen, Malvik


De start begon alweer goed, Johan was zijn telefoon weer eens kwijt, dat was eerst weer even op zoek en dan maar weer bellen, en ja hoor, hij lag dus gewoon in zijn kastje, hij is weer terecht, we kunnen vertrekken. Wij zijn vandaag rond negen uur vertrokken uit Hannas voor een rit van 200 km naar Malvik. Dit is een plaats net voor Trondheim aan het Trondheimsfjord. Wij zijn de rit gestart met wel 60 km langs een enorm binnenmeer, bergje op en af, geen honderd meter was rechte weg, zeer vermoeiend. Ik heb de laatste dagen dan een goede 800 km gereden en dat is hier best wel heftig. Het begon met smalle wegen en bergpassen en heel veel tunnels. Later werden de wegen iets breder en nu in de buurt van Trondheim krijg je eenbaans autowegen met een vangrail ertussen waar je Max 90 km p/u mag rijden, maar wij mogen Max maar 80 km rijden met de caravan erachter. En hier zijn de tunnels goed verlicht met soms zelfs blinkertjes aan de kanten, dus ze kunnen het wel! Het heeft bijna de gehele dag geregend of gemiezerd en het is weer rond de 8 graden dus wij hebben het kacheltje weer aan in de caravan. Het landschap werd onderweg steeds ruimer en er was voor Trondheim ook al een keer gemaaid door de boeren en als je dan het plastic om de balen ziet, denk ik niet dat een plattelandsboer uit Nederland die zou uitzoeken. En Johan heeft vandaag zijn eerste kudde koeien hier in Noorwegen buiten gezien, hij begon er aan te twijfelen of ze hier wel koeien hadden, maar hij is nu gerust gesteld. We hebben langs de weg heel veel fluitenkruid (Piipkrûd) en boterbloemen (bûterblom) gezien, wat is dat toch een mooi gezicht. We hebben een extra stop gehad voor Jantine, want ik kon mijn ogen niet meer openhouden, dus maar even het hoofd een kwartiertje op het stuur, toen ging het weer en het was nog maar 20 km rijden. Het is een zeer grote camping waar wij staan en we rijden over een bruggetje de camping op waar de trein onderdoor rijdt, ziet er wel grappig uit. En het loopt hier inmiddels vol met Noren op de camping, want die vieren deze week Midzomerfeest en de kinderen hebben vanaf maandag schoolvakantie. Johan was ook nog even voor in de winkel op de camping annex snackbar en wedkantoor, nou jullie begrijpen wel ,dat duurde even voor hij weer terug was, want ja dat is bekend terrein voor hem. Er kwamen net twee overjarige Duitse hippies aan op trials, met een ieder een caravan er achter, maar even op de foto gezet. En dan morgen met de bus naar Trondheim toe, de bus stopt hier voor de camping, dus dat moet lukken.
Wordt vervolgd.
De groeten van Johan en Jantine.

  • 19 Juni 2016 - 16:54

    Marian En Henk Van Vliet:

    Hi J en J,

    Het ziet er allemaal goed uit en weet je waarom de plastic folie roze is?
    Dat is voor de actie tegen brost kanker ,
    Leuk die trials.
    Wij gaan een paar dagen later naar Zeeland, mijn gezondheid laat het niet toe.
    Karel belde mij gisteren, hij was de arm van schotel kwijt!
    Of ik er een voor hem had, want dan kon voetbal kijken

    Maar ik ga morgen ochtend eerst naar mijn huis arts en dan zien we verder!

    Dus de groeten,
    M en H

  • 20 Juni 2016 - 18:49

    Martha En Wieberen:

    He vrienden,

    Jullie zien ontzettend veel, maar volgens mij ben je bij thuiskomst aan vakantie toe! Wat een kilometers! Wij gaan toch maar liever naar Cadzand.

    Groetjes,
    Martha en Wieberen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Jantine, geboren 1956 te Zaandam en woonachtig sinds 45 jaar in Wolvega in Friesland. Na een arbeidzaam leven ben ik samen met mijn Johan gepensioneerd. Ik met partner AOW, een van de voordelen van een oudere partner. En nu gaan we samen naar Noorwegen met postboot de Hurtigruten langs de Noorse kust naar Kirkenes.

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 32864

Voorgaande reizen:

23 September 2021 - 01 Oktober 2021

Kersbergjes met de Hurtigruten

07 April 2016 - 07 Juli 2016

Kersbergjes naar de Noordkaap

02 Oktober 2006 - 14 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: