Tromso - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Tromso - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Tromso

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

29 September 2021 | Noorwegen, Tromsø

Na een stop in een aantal havens mochten, we na de lunch in Tromso voor vier uur van boord.

Wij besloten naar de kabelbaan Fjellheisen te gaan met de bus, bij de bushalte gekomen een kaartje gekocht bij de automaat met de Visa, bij het tweede kaartje papier op (wij weer, kan bij ons ook nooit eens in een keer goed gaan) een aardige Noorse mevrouw heeft gebeld met het vervoersbedrijf, want mijn Noors is niet zo geweldig, ik moest mijn naam zeggen die werd genoteerd ( lachen Kersbergen, what, zij de vrouw, toen maar even gespeld) we mochten de bus ingaan, bij controle was onze naam genoteerd, dus het zou goed komen, echt weer zo iets voor ons, maar het ging goed.

Wij met de kabelbaan omhoog, het was prachtig helder weer met een geweldig uitzicht over Tromso, ik dorst echt niet bij de glazenwand te staan, mijn hoogtevrees zat mij in de weg, Johan wel natuurlijk, ik ben verderop gaan staan filmen en foto’s maken ik vond het prima zo.

Het was geweldig om onze boot van bovenaf te zien, het leek wel een speelgoedbootje, wij na een tijdje met de kabellift weer naar beneden.

Wij zijn vandaar gaan lopen naar de beroemde The Arctische Cathedral van Tromso voor een bezoek daaraan, hij is prachtig de gehele achterwand is glas in lood, mooi hoor.

Aan de overkant was de bushalte wij weer met de bus, want lopend over die brug is te heftig als je de bruggen van Noorwegen kent.

Ja moest weer een kaartje kopen in de bus, maar dat kon niet, moest een app aanmaken en daar kaartjes mee kopen, is mij nog gelukt ook, hoezo grijs en oud !

Wij hadden nog wat tijd over en zijn nog even door een gedeelte van de stad gelopen, er staan nog veel oude houten panden en een grote houten kerk, de tourleidster had dit vanmorgen aan ons verteld dat er in Tromso veel houten panden gespaard waren gebleven na de oorlog, want de Duitsers hebben veel in brand gestoken bij vertrek uit Noorwegen.

Wij waren ruim op tijd aan boord, je bent toch altijd bang om niet op tijd te zijn, want hij wacht echt niet op je, dan mag je op eigen gelegenheid naar de volgende haven afreizen, om weer op te stappen.

Na ons heerlijke diner van vanavond, waren we net in onze hut, en hadden net de kleren uit gedaan, werd er omgeroepen dat het Noorderlicht te zien was buiten, wij de kleren weer aan en op weg naar buiten, het personeel lachte zich suf, want iedereen vloog tegelijk naar buiten, nou we hebben het gezien, maar wij vonden het wat vaag, als je de foto’s ervan ziet is het altijd een hele groene wolk, nou wie weet later op de reis misschien.

Wordt vervolgd,

De groeten van Johan en Jantine.


  • 30 September 2021 - 15:17

    Agaath & Gerard:

    ziet er mooi uit

  • 30 September 2021 - 15:19

    Agaath & Gerard:

    ook mooi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Jantine, geboren 1956 te Zaandam en woonachtig sinds 45 jaar in Wolvega in Friesland. Na een arbeidzaam leven ben ik samen met mijn Johan gepensioneerd. Ik met partner AOW, een van de voordelen van een oudere partner. En nu gaan we samen naar Noorwegen met postboot de Hurtigruten langs de Noorse kust naar Kirkenes.

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 32896

Voorgaande reizen:

23 September 2021 - 01 Oktober 2021

Kersbergjes met de Hurtigruten

07 April 2016 - 07 Juli 2016

Kersbergjes naar de Noordkaap

02 Oktober 2006 - 14 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: