Johan bij het Vikingschip. - Reisverslag uit Arvika, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Johan bij het Vikingschip. - Reisverslag uit Arvika, Zweden van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Johan bij het Vikingschip.

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

23 Juni 2016 | Zweden, Arvika

We waren op tijd uit de veren maar we konden nog niet weg, de receptie gaat pas om negen uur open. En zij hadden gisteren problemen met internet en bankieren, of wij dan vanmorgen wilde betalen, nou voor deze ene keer dan! Dat we klaar waren hebben we de auto en caravan gelijk bij de receptie neergezet, daar is het Wifi punt, dan kon ik nog even op internet en heb bij Stena Line de overtocht geboekt van Varberg naar Grená voor volgende week woensdag 29 juni, dan is dat ook geregeld. Daarna afgerekend en vertrokken richting Zweden. We hebben de E6 gevolgd tot Hamar en zijn toen de lokale wegen opgegaan, wat een verademing was dat, het is veel rustiger om te rijden en ook nog tolvrij. Van Hamar naar Elverum tot Kongsvinger en dan naar Arvika, dit is totaal 285km, waar wij nu op een camping staan voor een nacht. Morgen gaan wij door tot voor Göteborg, dit is de tweede stad van Zweden. Waar wij een camping op het oog hebben voor vier nachten, zodat we de stad kunnen bekijken en misschien wat uitrusten van de reis? Bij Hammar hebben we nog even een stop gemaakt voor Johan, bij het Vikingschip, de schaatshal, wat een ding, ziet er net zo indrukwekkend uit als op tv en Johan weer helemaal in zijn nopjes, dat is al de tweede dag al voor hem. En dan nu nog even voor mijn twee fans uit Nederland, van de aandelen, wij werden net voor de grens van Zweden al verwelkomt door onze favoriete supermarkt en wij waren van harte welkom, nou wat dachten jullie beide, natuurlijk zijn we gegaan, de koelkast is leeg. Nou dat dachten de Noren ook, ik denk dat 80% van de klanten in de winkel Noren waren, ja want je hebt geen Lidl in Noorwegen en het is er gigantisch duur, dus een ritje over de grens voor hen loont! En wij zagen onderweg weer van die hooibalen langs de weg in roze plastic verpakt, nou heeft onze goede vriend Henk van de camping in Zeeland, mij van de week gemaild dat dit voor de Pink Ribbon Aktie is, nou dat wist ik niet en ik denk vele met mij niet, dus nu is het voor een ieder die dit leest duidelijk, dank je wel Henk!
Word vervolgd.
De groeten van Johan en Jantine.


  • 26 Juni 2016 - 13:57

    Marian En Henk Van Vliet:

    Hi J en J,

    Dat van het Vikingschip lijk mij ook geweldig, heel leuk!
    En dat van Pink Ribbon Aktie ,heb ik ook maar op tv gezien, om dat ik toch zat te niksen!
    Wij wensen jullie nog heel veel leuke reis momenten.

    Groetjes,
    M en H

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Jantine, geboren 1956 te Zaandam en woonachtig sinds 45 jaar in Wolvega in Friesland. Na een arbeidzaam leven ben ik samen met mijn Johan gepensioneerd. Ik met partner AOW, een van de voordelen van een oudere partner. En nu gaan we samen naar Noorwegen met postboot de Hurtigruten langs de Noorse kust naar Kirkenes.

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 32856

Voorgaande reizen:

23 September 2021 - 01 Oktober 2021

Kersbergjes met de Hurtigruten

07 April 2016 - 07 Juli 2016

Kersbergjes naar de Noordkaap

02 Oktober 2006 - 14 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: