van Invergarcill naar Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu van Invergarcill naar Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

van Invergarcill naar Dunedin

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jantine

22 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Een reis van 330 km.Maar we hebben wel de kustweg gepakt, die is er speciaal voor als je mooie en/of leuke dingen wilt zien.Gisteren hebben we ruim 2 uur in het internet-cafe gezeten om die foto`s te downloaden en dat was te veel voor Jantine. Last van de rug, haast niet meer kunnen lopen enz. Ze vond dat die foto`s er allemaal op moesten maar vergat dat de stoel niet zo best was.Enfin.Vandaag ging het iets beter, maar het lopen nog niet zo heel best, duimen maar, want anders is het voorbij.Op deze mooie route was een zijweg die je de kans gaf om zeehonden. pinguings en zeekoeien te zien. Een weg die unsealt was, soms wel 20 graden stijl of meer, dat je in z`n een omhoog moest, maar we hebben het gehaald. Zegge en schrijve EEN pinguing!! Een half uur doodsangst uitgestaan voor een zielige pinguing. En die ging ook gelijk weer de oceaan in.Stom beest.Dus maar weer
verder.De McClean Falls. Nou. dat klinkt goed.De weg omhoog? en na tien minuten crossen kom je op een parkeerplaats. Vanaf hier is het een 40 minuten walk, staat er te lezen.Jantine kan dat niet, dus ik er heen klimmen.Gladde glibberige paadjes en in de verte kon je de waterval horen. Nou, eerlijk is eerlijk. Het is een prachtig gezicht. dat
moet ik toegeven.Weer terug naar beneden glibberen en verder maar weer.Op weg naae Dunedin.Deze plaats lijkt wel O.K..Morgen in het centrum kijken.Er rijdt een treintje over een heel hoge pass die we misschien wel nemen.Het typen gaat wat moeilijk want enkele letters zijn niet meer te lezen.Nou Renske, Wij vinden het heel leuk dat je dit volgt. Kijk maar in de atlas waar we zitten.
De Taieri Gorgr Railway vertrekt smiddags om half 3 en komt om half 7 weer terug, dus de mogelijk bestaat dat we op deze camping 2 nachten blijven. Zeg, Miranda, ik dacht dat je elke maand 200 sms-jes kunt versturen, laat dar eens zien dan.Nou lui, de groetjes maar weer....Johan en Jantine

  • 22 Oktober 2006 - 07:21

    Berna:

    Oei, rustig aan maar even. Ik duim met jullie mee dat het weer goed met Jantine haar rug! Groetjes Berna

  • 22 Oktober 2006 - 12:14

    Iet:

    nu maar hopen dat het goed gaat met de rug wel een hele belevenis voor jullie en prachtige foto'sja ik volg het wel aardig .nu nog veel plezier samen groetjes v IET

  • 22 Oktober 2006 - 19:49

    Jan D:

    hallo mooie foto"s het is vast een prachtig land zo te zien doe maar rustig aan en denk om je rug
    nog veel plezier groetjes de doopertjes

  • 23 Oktober 2006 - 05:37

    Tjitte En Miranda:

    Ik stuur sms!!!! Krijg je ze opeens niet??? Zal het vandaag weer proberen, als je hem krijgt, wil je er dan 1 terugsturen? Dan weet ik dat hij aangekomen is......

    Heb vrijdag verloren van Wassenaar, maar wel een erg mooie partij gespeeld!!!

  • 23 Oktober 2006 - 05:58

    Tjitte En Miranda:

    Voorzichtig met de rug mam, je moet nog ff door kunnen genieten. We duimen dat het goed blijft gaan!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Mijn eerste reis

xxxxxx

Recente Reisverslagen:

14 November 2006

Laatste Bericht.

10 November 2006

De CLUB.

08 November 2006

Bijna einde van de trip.

04 November 2006

4 dagen trip

01 November 2006

Bij mijn zuster
Jantine

Jantine, geboren 1956 te Zaandam en woonachtig sinds 45 jaar in Wolvega in Friesland. Na een arbeidzaam leven ben ik samen met mijn Johan gepensioneerd. Ik met partner AOW, een van de voordelen van een oudere partner. En nu gaan we samen naar Noorwegen met postboot de Hurtigruten langs de Noorse kust naar Kirkenes.

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 32880

Voorgaande reizen:

23 September 2021 - 01 Oktober 2021

Kersbergjes met de Hurtigruten

07 April 2016 - 07 Juli 2016

Kersbergjes naar de Noordkaap

02 Oktober 2006 - 14 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: