Doubtful Sound. - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Doubtful Sound. - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Doubtful Sound.

Door: Webmaster

21 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Manapouri

Vanmorgen van Te Anau naar Manapouri gereden.Om 9 uur waren we bij de boot.Lunchpakketjes opgehaald en varen maar! We vaarden eerst een uur op een zoetwater meer tussen de fjorden, echt prachtig.Toen gingen we in de bus, plusminus een uur,een pas over soms met 20 procent daling naar het volgende fjord.Deze stond in verbinding met de TAsman-zee.Op de volgende boot ongeveer twee en een half uur tot de Tasmanzee en weer terug. Ondertussen ons lunchpakketje genuttigd onder de prachtigste plaatjes.Het is er onvoorstelbaar mooi in de Doubtful Sound.Er groeien wel 200 soorten mossen, zelfs boven in de bomen! Sneeuw op de toppen van de bergen en glashelder water van wel 400 meter diep. We hebben genoten. Op de terug weg hebben we een waterkracht-centrale onder de grond bezocht.Indrukwekkend.Moesten met de bus een tunnel in van wel 2.5 km.lang naar beneden.Terug naar de boot en nog een uur over het eerste meer naar Manapouri.Hier hebben we een camping opgezocht. groetjes...

• 23 Oktober 2006 - 05:31

Tjitte & Miranda:

Jemig wat prachtig!!!! Onvoorstelbaar, wat mooi zeg! Heb zeker wat gemist, door daar niet heen te gaan....