Bootje varen?? - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Bootje varen?? - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Bootje varen??

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jantine

19 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Om kwart voor negen moesten we bellen of we konden varen of niet. Hij vond het weer goed dus het ok mate.at 10 o clock i am there. Inderdaad om 10 over 10 kwam hij aan.De boot het water in, zwemvesten aan, en de privetour kon beginnen, want wij waren de enigste. Hij moest alleen onderweg iemand oppikken die aan een track moest werken. Het was GIGANTISCH het was net een rollercoaster maar dan op het water.
ONGELOFELIJK De boot kwam boven het water uit. Die had maar 10 cm water nodig en we gingen met een vaart van wel 70 km. per uur over het water.Als hij zijn hand omhoog deed ging hij spinnen.Je had geluk als je droog bleef.Onderweg kwamen we ook nog herten tegen.Die vlogen tegen de kant op omhoog.Je werd met je rug tegen de zitting gedrukt als hij optrok Echt geweldig.19 km de rivier op en toen mochten we er even uit voor wat foto`s.Dat was na enkele stroomversnellingen. Hij scheerde vlak langs bomen en rotsen. De tweeenhalf uur vlogen letterlijk om. Toen maar op pad naar lAKE WANAKA.Eerst nog over de Haast-pas.Die viel mee.Toen kwamen we bij enorme meren die in het midden bijna bij elkaar kwamen.
We gingen van de ene oever naar de andere oever van het andere meer.Echt wel 40 / 50 kilometer lang.Dan bedenken we ons dat onze dochter hier 3 jaar geleden hier in haar eentje alleen rond reed!! Petje af, want het rijden hier is effe anders dan in Holland.We waren om kwart over 4 in Wanaka en toen hebben we besloten om door te rijden naar QUEENSTOWN.Om tijd te winnen. Om half 6 voor Queenstown de eerste de beste telefooncel in om Miranda te bellen en te feliciteren. We waren net op tijd want het was half 7 smorgens in Holland en om kwart voor 7 ging ze werken.We hadden 4 dagen geen bereik gehad op onze mobiele telefoon.Dus tussen de meren hadden we eerst al een smsje gestuurd. Die was aangekomen, zei ze. We waren om 6 uur in Queenstown. Hier was de computer kapot dus weer niet e-mailen.Morgen dan maar!Om half 10 lagen we in bed en we zouden uitslapen tot 8 uur.groetjes

• 19 Oktober 2006 - 05:39

Tjitte & Miranda:

Hartstikke leuk dat jullie belden!!!! Was erg leuk om te horen hoe het was. En al die verhalen zijn zo leuk om te lezen! Veel dingen die herkenbaar zijn, maar ook dingen wat ik niet gedaan heb.... Jullie kaart is ook aangekomen!!