Eindelijk de lucht in - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Eindelijk de lucht in - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Eindelijk de lucht in

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jantine

19 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

NOns wachten is beloond!!! We gingen de lucht in om half 10. Stralend mooi weer. Hardstikke mooie uitzichten.Soms wel spannend, maar we hebben erg genoten.Het is net of je in de lift zit en je kijkt tv.Eerst denk je wat is alles klein en dan zie je in de verte twee kleine stipjes op de sneeuw en dat blijken dan helicopters te zijn.Zo groot is de sneeuwvlakte.We mochten uitstappen en wat foto`s maken. We hebben over twee gletsjers gevlogen en toen was het, via de gletsjer-rivier weer terug naarde basis!Geweldig! Toen op weg naar Haast.Je rijdt er vlugger door als dat je het uitspreekt.Echt drie keer niks.We moesten naar de buurtsuper, dat was helemaal niks 50 jaar terug in de tijd. Rekken half leeg,maar er was wel drop!!Op weg naar de WAITOTO River.Bij de Infocentrum hadden we gebeld maar er was niemand te bereiken.Achteraf bleek dat er 3.15 nog een tour was.Dus nu moeten we tot morgen wachten.Toen zijn we naar Jackson Bay gereden, echt het einde van de weg en de wereld.Stond een kleine helicopter[2 persoons]en de man had een overall aan van de KLM.He, zeiden wij,KLM, toen vertelde hij dat hij op schiphol gewerkt had als monteur.Leuk, he??Wij naar Haast Beach om een camping te boeken.Hier stonden we tussen de echte NZ.Die hier allemaal een centje bijverdienden door op Whitebet te vissen.Hele kleine visjes die je pas ziet als ze gekookt of ingevroren zijn. Dat is hier een delicatesse, hardstikke duur. Echter hier was geen internet.Vandaar nu pas een bericht.Foto`s volgen nog want die kunnen we hier niet plaatsen.Groetjes

• 19 Oktober 2006 - 05:22

Tjitte & Miranda:

Zijn erg benieuwd naar de foto's van bovenop de glacier! Miranda is alleen aan het begin geweest.....