Eerste dag Westkust. - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Eerste dag Westkust. - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Eerste dag Westkust.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jantine

14 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Vroeg op pad.Richting de westkust.We zijn via Murchison gegaan.Een mooi weggetje binnendoor.Wel heuvelachtig, maar daar wen je wel aan.De weg is hier werkelijk geen 100 meter recht.Bocht, heuvel, omhoog, omlaag. Konstant snelheid in de gaten houden enz.In Murchison zijn we aan de cappucino gegaan.Een beker, het leek wel een emmer.Een heerlijk stukje pizza en /of quiche erbij.moet kunnen.Op weg naar de wereldberoemde swinging hangbrug.De grootste van Nieuw Zeeland.Wel 50 meter lang en ook zo hoog.Enfin, wij eroverheen en de wandeltrack gedaan van 15 minuten.Na 2 minuten stonden we weer bij de brug! verkeerde paadje genomen, dus opnieuw. Toen was het goed.Nog een keer over de brug terug en op weg naar Westport. Dit is het begin van de westkust.Aan de pier ff gekeken naar de monding van de Bullerrivier. Jantine ging een broodje maken en ik liep naar de punt van de pier zat er op een steen boven op de pier{10 meter hoog??] een baby-zeehondje.Gauw een foto gemaakt voor hij weg was maar hij bleef rustig zitten. Foto volgt. Op het eind van de pier zat een kolonie aalsgolvers.Honderden.Die ook maar op de foto. Van Westport gingen we op weg naar Greymouth. Onderweg deden we ook nog een zeehondenkolonie aan bij Cape Foulwind. Dit was echt heel erg mooi en indrukwekkend.Van vanmorgen 20 graden zon werd het weer steeds slechter!! Tot storm en regen. De oceaan werd steeds wilder!! Toen zijn we gestopt bij de Pancake Rocks. Dat was spectucalair.De wilde oceaan die beukte op de rotsen en het spoot er tussendoor. Geweldig gewoon! Foto`s plaatsen we bij het volgende internet cafe.Toen nog de laatste 47 km. naar Greymouth.Het zicht werd steeds slechter en het regende maar door. Niet hard maar wel genoeg.Gauw even naar de buurtsuper, je weet wel van 3 voetbalvelden, en toen zagen we het station waar we op het eind van de reis ook komen. Dan doen we de reis van Christchurch naar Greymouth, De Tranz alpine express.Op een dag met de trein heen en weer van Christchurch.Gauw naar de camping.18.15 uur kwamen we hier aan.Eten gekookt en hup. de SPA in. Met broekje deze keer.Nou. tot de volgende keermaar weer.En iedereen bedankt voor de leuke reacties.

Rosan morgen is het zondag dus sinasappelsap {vers geperst}en gekookt ei op brood,eet lekker en denk aan ons kusjes Johan en Jantine.

• 16 Oktober 2006 - 05:18

Tjitte & Miranda:

Die pancakerocks zijn echt mooi he!!! Heb die brug helaas niet gezien.. Ziet er wel hoog uit!!!