Johan zijn Olypische Tour. - Reisverslag uit Fåberg, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Johan zijn Olypische Tour. - Reisverslag uit Fåberg, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Johan zijn Olypische Tour.

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

22 Juni 2016 | Noorwegen, Fåberg

Wij waren vanmorgen mooi vroeg op en na een kopje koffie reden we 9.00 weg van de camping bij Dombás. Wij hadden niet zo’n lange rit richting Lillehammer, ongeveer 150 km met een stop in Ringebu, daar wilde ik nog graag een staafkerk bekijken, moest ik daar toch een helling op om er te komen, rijden er net twee Nederlanders voor mij, die de parkeerplaats voorbij reden en achteruit gingen rijden waar ik op de helling stond, dat was even heftig om de auto daarna weer op gang te krijgen, maar het is gelukt. Na de bezichtiging van de staafkerk zijn we doorgereden naar Hundefossen, dit ligt 18 km voor Lillehammer, waar we nu op een camping staan. We hebben alles geïnstalleerd en daarna gegeten. En zijn we naar Lillehammer gegaan, waar we een aantal van de Olympische stadions van 1994 hebben bekeken. We hebben de schaatshal, ijshockeyhal en de springschansen bekeken die daar bij elkaar liggen. Daarna zijn we naar boven gereden, waar je bij de springschansen boven rond kon kijken en met trappen naar beneden kon lopen, dit hebben we 500 treden gedaan en zijn weer terug gegaan, wij hebben genoeg gegymd voor vandaag. We waren zo hoog boven Lillehammer dat je een geweldig uitzicht had over de stad. Johan was helemaal in zijn nopjes vandaag. Helemaal toen we in het Biatlonstadion waren, dit ligt nog weer boven de springschansen op de berg. Waar ook nog iemand (Toerre was zijn naam) aan het oefenen was op rol ski’s en dan ging schieten bij de schietbaan, Johan kon er geen genoeg van krijgen om naar te kijken. Dit is een sport waar Johan in de winter veelvuldig naar kijkt.( ik moest van Johan er bij zetten in de winter altijd op eurosport te zien). Door de stad weer terug naar de camping gereden, waar vlak voor onze afslag het bobsleestadion staat, auto op de parkeerplaats en daar ook nog even rondgekeken, het is zomers ook open stond er, hoe ze dan de baan rondgaan dat weet ik niet. Gauw naar de caravan, ik moet hier internetten bij een Wi-Fi punt voor op de camping, dat is lastig, maar ja ik moet de foto’s van drie dagen nog bijwerken. We willen morgen de grens over richting Zweden en dan afzakken naar Varberg. We gaan toch maar terug met de ferry, de brug is een brug te ver, ik heb er nu bijna zo’n 7500 km gereden en er komt nog het nodige bij. Het is genoeg geweest voor mij!
Wordt vervolgd.
De groeten van Johan en Jantine.

  • 23 Juni 2016 - 14:19

    Marga:

    Zijn jullie al uitgegeten??haha Spannende verhalen!!Hoe gaat het verder?,Liefs

  • 23 Juni 2016 - 16:36

    Marian En Henk Van Vliet:

    Hi J en J,

    Ik heb weer een paar uurtje zitten lezen, allemaal geweldig!
    Is Johan zelf ook nog wezen sporten?
    En nog bedankt voor de kijk tip voor van de winter, maar die mag voor mij nog lang weg blijven!
    We zien het volgende verslag wel weer tegemoet.

    Groetjes,
    M en H

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Jantine, geboren 1956 te Zaandam en woonachtig sinds 45 jaar in Wolvega in Friesland. Na een arbeidzaam leven ben ik samen met mijn Johan gepensioneerd. Ik met partner AOW, een van de voordelen van een oudere partner. En nu gaan we samen naar Noorwegen met postboot de Hurtigruten langs de Noorse kust naar Kirkenes.

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 32833

Voorgaande reizen:

23 September 2021 - 01 Oktober 2021

Kersbergjes met de Hurtigruten

07 April 2016 - 07 Juli 2016

Kersbergjes naar de Noordkaap

02 Oktober 2006 - 14 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: