Kip geslacht? - Reisverslag uit Harran, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Kip geslacht? - Reisverslag uit Harran, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Kip geslacht?

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

17 Juni 2016 | Noorwegen, Harran

Vanmorgen zaten we om 8.00 al in de auto voor een rit van 300 km precies. We waren na 34 km al in Mo i Rana, waar we vlak ervoor onze eerste tolpunt tegen kwamen deze vakantie en vlak er na de het tweede, dat was het voor vandaag. Op de weg tussen Mo i Rana en Mosjøen zouden we een tunnel krijgen van 8,6 km, ik zat er wel even over in hoe dat zou verlopen. Staat er vlak voor de tunnel een bord wat wij interpreteerde als een uitwijk mogelijkheid, komen we bij de tunnel is hij afgesloten, en moeten wij naar links de pas over ( dit is de oude weg). Nou dit was een hele kluif, er reden twee grote transport cementwagens voor ons, deze gingen op een bepaald moment nog met een gangetje van 20 km omhoog en hou dan de auto in de tweede versnelling maar aan de gang, dit ging erg moeizaam. Een andere vrachtwagen voor mij ging eraf, een parkeerplaats op. Dat kan ik ook dacht ik, want ik stond bijna stil met de auto en krijg hem dan nog maar eens aan de gang met 10% stijging, dus de volgende parkeerplaats was voor mij. Hier samen maar even een kopje koffie drinken, dan zullen die grote jongens wel weg zijn. Aan de andere kant van de berg zeiden we tegen elkaar, dan zul je zien is de tunnel inmiddels weer open, maar nee, daar was ook alles nog afgezet. Zo zie je op tegen een tunnel en krijg je er een berg bij! Zo hebben we vandaag twee keer de sneeuwgrens bereikt en zijn over twee hoogvlaktes gereden, bij een was een meer, daar lag het ijs nog in. Hierna zag je het landschap veranderen, het werd groener en de vlaktes tussen de bergen zijn wat wijder en wij hebben onze eerste twee koeien gezien in Noorwegen. En elke dag zie je wel weer andere bloemen die gaan bloeien, op het ogenblik zie je een explosie van boterbloemen in de bermen langs de weg, en ik zag boven op de berg een plukje vergeet mij nietjes en de tulpen bloeien hier nog steeds. Wij waren door ons vroege vertrek vanmorgen, om 14.30 op de camping, eerst maar even bekomen met een kopje thee, daarna de was maar weer opgehangen, want die was nog niet droog vanmorgen. Johan het eten voorbereid, het word zalm vandaag met wortelen en aardappelen. Ik het reisverhaal op de site gezet van gisteren, want we hadden geen internet. En samen even op internet de camping uitgezocht voor morgen vlak voor Trontheim, daar kunnen we vandaan met de bus de stad in.
En terwijl ik vanavond het reisverhaal van vandaag aan het typen ben, is Johan de auto aan het wassen, want deze is ondanks die lange wasstraat van gisteren hier in Noorwegen, nog hartstikke smerig. Wat zullen we morgen weer schoon op pad gaan en dan maar hopen dat het droog blijft.
En dan moet ik nu nog even het donsdekbed repareren, want wij hebben weer een dons probleem in de caravan. Dus wij vanmorgen buiten het dekbed uit de hoes gehaald op die andere camping, daar denken ze nu dat wij gisteren kip gegeten hebben. Toen zag ik dat het weer stuk was en dat ga ik nu eerst reparen voor wij op bed gaan.
Word vervolgd.
De groeten van Johan en Jantine.

  • 17 Juni 2016 - 22:43

    Miranda:

    Dat is een hele afstand de afgelopen dagen!
    Xxx

  • 19 Juni 2016 - 16:06

    Marian En Henk Van Vliet:

    Hi J en J,
    Ik bericht bij het volgende verslag

    M en H

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Jantine, geboren 1956 te Zaandam en woonachtig sinds 45 jaar in Wolvega in Friesland. Na een arbeidzaam leven ben ik samen met mijn Johan gepensioneerd. Ik met partner AOW, een van de voordelen van een oudere partner. En nu gaan we samen naar Noorwegen met postboot de Hurtigruten langs de Noorse kust naar Kirkenes.

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 32805

Voorgaande reizen:

23 September 2021 - 01 Oktober 2021

Kersbergjes met de Hurtigruten

07 April 2016 - 07 Juli 2016

Kersbergjes naar de Noordkaap

02 Oktober 2006 - 14 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: