Myre, Vesterálen. - Reisverslag uit Myre, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Myre, Vesterálen. - Reisverslag uit Myre, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Myre, Vesterálen.

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

11 Juni 2016 | Noorwegen, Myre

Vandaag hebben wij 137 km teruggereden richting het zuiden naar Myre, dat is na 100 km rechtsaf bij Sortland de brug over, waar ik twee dagen geleden verkeerd gereden was, maar nu mocht ik er van Johan wel over. Dit was een kort ritje. We waren om 13.30 op de camping in Myre, alweer aan een fjord maar we hebben een prachtig plaatsje. Kwamen we bij de brug van Risøyhamn weer een Hurtigrutenboot tegen, dit is de vroegere postboot van Noorwegen en hij is nog steeds zeer belangrijk voor de bevoorrading. Nu kun je hier mee cruisen, maar het kost ook wat. Machtig toch, ik wilde er graag een zien en dit is de derde al, dit was de Finmarken. De eerste was de Midnatsol en de tweede was de Nordlys, zij hebben 11 boten in de vaart en elke dag vertrekt er een uit Bergen langs de kust omhoog tot Kirkenes. Wij hebben een luie middag achter de rug, Johan heeft een tijdje buiten zitten lezen in de luwte en ik heb binnen liggen slapen. Het was gisteren ook wel een vermoeiende dag, bijna vijf uur op een schip in de buitenlucht en het was behoorlijk fris. We hadden beide fleecetruien en onze fleecejassen aan en nog een softshell jas eroverheen en oorbeschermers op en handschoenen aan en nog hadden we het soms flink koud, maar we hebben walvissen gezien en daar ging het om. En dan moeten we onze visa schatkist ook nog even aanvullen vandaag, de bodem is bereikt! Wat is die kaart in onze grote vakanties die we gemaakt hebben toch belangrijk, je loopt nooit met veel geld op zak en hij word in het buitenland overal geaccepteerd. Straks gaan we eten, runderlapjes uit blik vandaag, die hadden we meegenomen als reserve, dit is voor de eerste keer deze vakantie, je wil het niet weer mee terug nemen naar huis. En dan straks nog samen een spelletje skipbo spelen, dat is een van onze favorieten spelletjes in de vakanties, als tijdverdrijf. Dan is de dag weer voorbij, en morgen trekken we weer verder.
Wordt vervolgd.
De groeten van Johan en Jantine.