Alta - Reisverslag uit Bossekop, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Alta - Reisverslag uit Bossekop, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Alta

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

06 Juni 2016 | Noorwegen, Bossekop

Hallo Kees, goedemorgen, wat een datum, 6-6-2016 om jarig te zijn, je zou haast gaan trouwen , maar ja dat ben je al, fijne dag vandaag!

Wij gaan vandaag naar Alta. Een rit van 125 km, we zijn rustig gestart, we waren pas om 8.00 wakker dit is laat voor ons doen. Al onze dingen gedaan die nodig zijn om te vertrekken, ook nog even in souvenirwinkel van de camping geweest, om nog wat te kopen, bijvoorbeeld de stickers voor op de caravan. Ons kwikstaartnestje lag op zijn kop vanmorgen en is helemaal leeg gevreten, dat was dus een kort leven, dit is de natuur ook.
We hebben een rustige rit gehad, het eerste stuk hebben we van de week al een keer eerder gereden dat we naar Hämmerfest gingen, daarna door een kale hoogvlakte, met flinke heuvels en dalen, de auto moest er weer flink aan trekken, maar dat is zijn taak. Hier worden nog flink rendieren gehouden in de winter, dit kun je zien aan de vele nederzettingen die er zijn onderweg. Soms lopen er nog een paar rendieren rond, maar waar die kuddes in de zomer zijn, is mij een raadsel?
We waren om twee uur in Alta. Gelijk de caravan op zijn plek gezet en zijn weer vertrokken naar het Alta museum, met rotstekeningen van 6000 jaar voor christus die er te zien zijn, deze staan op Unesco wereld erfgoed.
We zijn er geweest, maar het had van ons achteraf niet gehoeven,aan de linkerkant van het fjord kon je de tekeningen nog zien maar aan de rechterkant moest je het er maar bij denken en in de prospectus maar lezen wat er te zien was. Wij hebben in Australië in de natuur mooiere en beter zichtbare tekeningen gezien als hier en die waren nog gratis ook. Hier is alles mee gezegd.
Wij hadden gisteren onze doos met perssinasappelen leeg, die wij meegenomen hadden, geen een van hoeven weggooien. Dus dat wij deze middag in de winkel waren om brood te kopen, naar sinasappels gekeken, dat is niet voor de poes hier, dus wij 4 handsinasappels gekocht voor €1,- p/s. Zou Johan die wel even in de caravan leggen, zie ik in mijn achteruitkijkspiegel een sinasappel gaan, ik denk, die is van ons, dus de auto uit, stond er al een vrouw bij die hem zou oppakken, zeg ik, sorry die is van ons. Kom ik bij de caravan lag Johan al onder de caravan de sinasappel te zoeken, ik zeg, is deze van jou? Waar komt dat verrekte ding vandaan, aan de andere kant van het parkeervak, hij was gevallen zegt Johan en ik kon hem niet meer vinden, hij is weer terecht zeg ik. Wij hadden bij vertrek 1kg pepermunt bij ons, die was ruim voor Luleá al op, Johan overal gekeken naar pepermunt, vonden we in Luleá een winkel die verkocht Wilhelmina pepermunt, wij weer ruim een pond gekocht, maar ja, die is weer op en nu dachten wij in die zelfde winkel van vanmiddag, die lijken wel op mentos,wij die gekocht, zit er achteraf een laagje chocolade tussen, dat is pech hebben, we zullen het er mee moeten doen. De zoektocht naar pepermunt gaat verder.
We staan hier op de camping aan een rivier, en er staan hier mannen in de rivier te vissen, en het is steenkoud!
Word vervolgd.
De groeten van Johan en Jantine.

  • 07 Juni 2016 - 12:28

    Marian En Henk Van Vliet:

    Hi J en J,

    Ik antwoord nu, ik heb de ander verslagen ook al ge lezen.
    Jantine heb je nog wel tijd dat je nog wel andere dingen doet!
    Wij zitten soms uren te lezen, maar wel leuk.
    Nou, het is toch leuk dat jullie, je doel hebben bereik, gefeliciteerd daar mee!

    Groetjes,
    M en H

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Jantine, geboren 1956 te Zaandam en woonachtig sinds 45 jaar in Wolvega in Friesland. Na een arbeidzaam leven ben ik samen met mijn Johan gepensioneerd. Ik met partner AOW, een van de voordelen van een oudere partner. En nu gaan we samen naar Noorwegen met postboot de Hurtigruten langs de Noorse kust naar Kirkenes.

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 32784

Voorgaande reizen:

23 September 2021 - 01 Oktober 2021

Kersbergjes met de Hurtigruten

07 April 2016 - 07 Juli 2016

Kersbergjes naar de Noordkaap

02 Oktober 2006 - 14 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: