Dagje Karasjok. - Reisverslag uit Karasjok, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Dagje Karasjok. - Reisverslag uit Karasjok, Noorwegen van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Dagje Karasjok.

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

01 Juni 2016 | Noorwegen, Karasjok

Vandaag zijn wij een dag hier op de camping in Karasjok gebleven. Dit was even nodig om weer wat adempauze te krijgen, in twee dagen tijd hebben we 650 km gereden, we hebben al meer als 4000 km op de teller staan deze reis.
Konden we gelijk wat onderhoudsbeurtjes doen. Ik had zaterdag in Luleá Johan zijn haar al geknipt, dus dat was al klaar. Vandaag een wasmachine op de camping gedraaid met het beddengoed. Johan zegt tegen mij, als jij nu gaat douche, dan haal ik alvast wel de dekbedhoes eraf. Nu hebben wij ons oude donzen dekbed mee van thuis omdat we het katoenen te koud vonden voor de Noordkaap, dus dat heeft wel zijn beste tijd gehad. Kom ik in de caravan, lijkt het wel of Johan een kip geslacht heeft in de caravan, allemaal veren in de rondten. Ik zeg, wat heb je nou gedaan, hoezo, zegt hij tegen mij, nou kijk maar, was het hem nog niet opgevallen. Je wil niet weten hoeveel werk het is om die veren weer uit de caravan te krijgen, volgende keer maar buiten de hoes eraf graag! Vandaag nog wat handwasjes, dus dat is ook weer klaar.
Nu heeft Johan de naam alles kwijt te zijn, maar ik was op de camping van die grote K, na aankomst gelijk de sleutel kwijt, die ik had gekregen voor het toiletgebouw, Johan gelijk een nieuwe opgehaald, die deed net of hij gek was. Daar de hele auto op zijn kop gezet, niet meer kunnen vinden dat kreng. Ga ik nu de auto stofzuigen, vind ik dat ding terug tussen de stoel en het console, zal ik hem nog terug sturen? Toen heb ik de auto ook nog maar even gewassen, dan kunnen we morgen weer spik en span op weg.
Vanmiddag nog even samen naar het centrum geweest, dit stelt niet zo veel voor, alvast getankt voor morgen, dit is wel even duurder als Zweden. Daarna een pin automaat opgezocht, want nu moeten we weer Noorse kronen hebben. We hebben nu al drie soorten kronen in de portemonnee. Nu kom je er pas achter dat de euro met vakantie dan toch wel makkelijk is in het buitenland. Toen nog even de buurtsuper opgezocht voor wat kleinigheden. En dan toch nog maar even naar het Sami info centrum, we hebben daar wat rond gekeken, het openluchtmuseumpje hebben we maar over geslagen. Dat we op de camping waren en samen aan onze thee buiten zaten, kwam er een ouder echtpaar vast uit de fifties, de camping op rijden met een caravan, je wilt het niet geloven, ik heb een foto toe gevoegd, die jullie maar even goed moeten bekijken. Ze hebben hier op de camping ook een Sami tent staan, waar je avonds kunt gaan zitten bij het kampvuur, als je dit wilt.
En Joep, je vroeg of wij last hebben van muggen of andere insecten, nee, daar hebben we geen last van, alleen die ene dag in Finland, konden we avonds niet meer buiten zitten bij de rivier, dat was dan ook de enigste keer. Dit was ook de reden voor ons, om de heenweg door Zweden te gaan en terug door Noorwegen, omdat je in juni last van muggen kan hebben.
Nog een weetje, wij hebben solarlampjes bij ons, dan kun je avonds als het donker is het caravantrapje beter terugvinden. Alleen word het hier niet meer donker avonds, het is maar dat je het weet!
Ik ga nu even buiten kijken, ze zijn met een watervliegtuig aan het opstijgen vanaf de rivier.
Wordt vervolgd.
De groeten van Johan en Jantine.

P.S. deze collage van Esmee op haar verjaardag op school kregen wij opgestuurd, zijn we erg blij mee!



  • 02 Juni 2016 - 16:41

    Marian En Henk Van Vliet:

    Hi J. en J.,
    Het is niet saai bij jullie en je hebt toch alleen Johan's haar geknipt?
    Verder alles goed en een goede reis

    Groetjes,
    M.en H.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Jantine, geboren 1956 te Zaandam en woonachtig sinds 45 jaar in Wolvega in Friesland. Na een arbeidzaam leven ben ik samen met mijn Johan gepensioneerd. Ik met partner AOW, een van de voordelen van een oudere partner. En nu gaan we samen naar Noorwegen met postboot de Hurtigruten langs de Noorse kust naar Kirkenes.

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 1204
Totaal aantal bezoekers 32821

Voorgaande reizen:

23 September 2021 - 01 Oktober 2021

Kersbergjes met de Hurtigruten

07 April 2016 - 07 Juli 2016

Kersbergjes naar de Noordkaap

02 Oktober 2006 - 14 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: