Trans Alpine Express - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Trans Alpine Express - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Trans Alpine Express

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jantine

26 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vandaag gingen we met de trein mee, dat was een mooie ervaring. De shuttle stond al op ons te wachten dus we waren op tijd.Je had je eigen plaats dus niks aan de hand.De uitzichten waren werkelijk prachtig.De rit ging dwars door de NZ Alpen. Op de heenreis was het vechten om een goed plaatsje op de open wagon, maar op de terugweg had ik de beste plaats. De rit was echt heel mooi en je ging dwars door de bergen.Dat was mooi.Halverwege de Arthur Pass ging de helft er uit,meest japanners.Er stapten nog een paar mensen in en we gingen verder.Er waren grote vlaktes boven op de Alpen en hele grote rivierbedingen.Een geweldig gezicht.Er stond niet veel water in, maar je kon je voorstellen dat als het smeltwater naar beneden komt het gigantische breedtes van water zijn.Het eindpunt was Greymouth.Hier waren we twee weken geleden ook al geweest met de Camper.Dus we konden de plaats al.We hadden hier een uur tijd voor de trein vertrok. Dus winkeltjes kijken en doorlopen. Sandwiches gekocht en opgegeten.Toen moest ik naar de WC. En zoals je weet is dat goed geregeld hier. IK was nou op een toilet die helemaal automatisch was.Hij veegde nog net niet je kont af.Praatte tegen je en als je ging zitten ging er muziek spelen.Je had 10 minuten de tijd, zei de computer.Ik zat er rustig toen Jantine begon te roepen dat zij ook moest. Toen gingen we trein weer in en 25 minuten te laat gingen we weg.Er zat een tunnel in van 8 km lang., een stuk of 19 tunnels en heel veel bruggen.Aan het einde hadden we maar 5 minuten vertraging.DE Shuttle was er niet want die dacht dat we vertraging hadden.Enfin, Jantine bellen en hij kwam eraan. Om 7.15 uur waren we terug op de camping. Een leuk gesprek gehad met onze chauffeur, een zuid-Afrikaan.Erg leuk.
Morgen proberen we de foto`s te plaatsen.GR
Johan en Jantine

  • 27 Oktober 2006 - 09:28

    Tjitte En Miranda:

    Allemachtig wat prachtig!!! Als ik dit geweten had, was ik er zeker ook mee gegaan. Schitterend!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

xxxxxx

Recente Reisverslagen:

14 November 2006

Laatste Bericht.

10 November 2006

De CLUB.

08 November 2006

Bijna einde van de trip.

04 November 2006

4 dagen trip

01 November 2006

Bij mijn zuster
Jantine

Jantine, geboren 1956 te Zaandam en woonachtig sinds 45 jaar in Wolvega in Friesland. Na een arbeidzaam leven ben ik samen met mijn Johan gepensioneerd. Ik met partner AOW, een van de voordelen van een oudere partner. En nu gaan we samen naar Noorwegen met postboot de Hurtigruten langs de Noorse kust naar Kirkenes.

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 32807

Voorgaande reizen:

23 September 2021 - 01 Oktober 2021

Kersbergjes met de Hurtigruten

07 April 2016 - 07 Juli 2016

Kersbergjes naar de Noordkaap

02 Oktober 2006 - 14 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: