Whale-watch - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu Whale-watch - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

Whale-watch

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jantine

25 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Om kwart voor acht stonden we bij de poort want de bus zou hier om tien voor 8 zijn.Staat er een man met een mooie auto die zich voorsteld en vraagt of wij geboekt hebben voor de whale-watch. Ja, dat zijn wij, dus wij kregen een prive-tour.Jantine leek de koningin wel.Deurtje open deurtje dicht.Is leuk voor een dag maar moet geen hele week duren zegt zij!Halverwege even een koffiestop.En weer verder.Om half 11 reden we binnen in Kairiri.Hij ging naar de balie en wij wachten tot hij klaar was.Maar helaas,de eerste 3 vaarten waren al gecancelled.Het was stralend mooi weer, maar op zee was het slecht weer.En dan varen ze niet.We konden om 12.45 uur bellen of de middagvaarten doorgingen.Wij nog hopen op beter.Wij even de plaats in en toen hebben we nog bij een apotheek pillen gekocht voor jantine haar rug want de voorraad was op.Ze kon ze zo kopen zonder recept!!Toen gingen we wijnproeven,dat zat er ook bij in.Echt iets voor ons.Dus met een stuk in ons kraag gingen we weg,maar niet heus.Daarna gingen we lunchen in een ouwe Ierse Pub annex hotel ennex boerderij. Hardstikke gezellig.Echt iets voor JAN DOOPER.De lunch was prima met een paar flinke biertjes.Toen ging onze gids bellen en kregen we te horen dat het niet door ging.We konden nog wel met een klein vliegtuigje maar dat wilde Jantine niet.Dus toen zijn we op de terugweg gegaan maar hij zou verschillende keren stoppen om ons mooie plekjes te laten zien.Nou,dat heeft hij gedaan,We hebben zeehonden zien luieren op de rotsen vlak onder ons langs de weg.Mooie plekjes waar je mooi foto`s kon maken en na de koffiebreak,weer in hetzelfde cafe, richting Christchurch.Daar zijn we naar de haven gereden en toen omhoog naar de top van de berg. Ik zal je vertellen dat die vrij stijl ging. en het verrekte er van de mountainbikers.Als een gek omhoog klimmen en dan als een speer naar beneden suizen.Toen dwars door de stad terug naar de camping. Het was al met al toch wel een mooie dag al vonden we het wel jammer dat de tocht niet door ging.Morgen gaan we met de Trans Alpine Express. Die gaat zeker!! Om half 8 staat er een busje klaar die ons naar het station brengt.Foto`s volgen later.Groetjes van ons

• 25 Oktober 2006 - 07:51

Tjitte En Miranda:

Echt heel jammer, dat het niet door ging!!! Hadden jullie echt fantastisch gevonden. Veel plezier morgen, denk wel dat het een hele mooie rit is...