een dagje Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu een dagje Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

een dagje Dunedin

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jantine

23 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Eerst even proberen om een treinreis te boeken maar die was vol want het is Labour-day en dat is een feestdag!Toen maar de stad in. Wel wat voorzichtig maar het gaat een stuk beter met Jantine haar rug! Eerst naar het station en daar ook proberen om een trein te boeken maar het was echt vol. Dan maar de trein van donderdag boeken, dat is de Trans Alpine Expresse. Die gaat van Christchuch naar Greymouth en weer terug, dan is dat alvast geregeld! Toen hebben we een klein treinreisje gedaan naar de zee en terug in een oude combinatie van treinstellen met een stoomloc ervoor.Een broodje gegeten en toen op weg naar de kust voor de prachtige uitzichten en de kans dat je zeehonden, zeeleeuwen pinguings ziet enz. De rit erheen was abominabel slecht en beangstigend.Vlak langs het water en Jantine had het niet meer!! wilde al achter in de camper gaan zitten ,aar dat was onzin.De eerste weg rechts moet je in dan kom je langs een Castel, dat is mooi! Hadden we dat maar niet gedaan want datwas pas echt oppassen geblazen.Heel smal, heel stijl en vlak langs afgronden!!Verkeer die je tegenkomt waarvan je denkt dat die er niet langs kan enz.Toen we op de top waren wilden we in dat Castel een kopje koffie drinken voor de schrik, maar we moesten 20 dollar entree betalen omdat we door de kasteeltuinen moesten rijden.Ja,daaaag.Terug naar het duivelspad.We hebben het gehaald!!! Nu nog een zijweg in en dan nog 10 minuten lopen en dan had je kans dat je wat kon zien.Eerst was er het prachtige strand, links om de rotsen moet je zijn.Ik nar de rotsen en plons, een golf en ik was half nat.Je moet wel uitkijken dat je niet nat word, roept jantine nog. Daarverderop was de broedplaats van de pinguings. Een groot gat in de rots en allemaa; broedkasten of zo.Toen weer terug. ik mopperen dat die kelere zee mijn schoenen nat hebben gemaakt en ik wilde terug naar de auto.Ik blijf nog ff wachten en kijken want het is hier zo mooi. O.K. Opeens zag ik een zeeleeuw of zeehond uit de zee komen, dat is een indrukwekkend gezicht!!Langsaam kwam hij naar het strand en keek naar ons zo van, daar ben ik dan.Hij klaeterde het strand verder op en ging het duin omhoog en ging daar lekker liggen.Toen zijn wij ook weggegaan. Ik was mijn natte schoenen alweer vergeten.Bij de Super een zooitje reklamakrante in mijn schoenen gedaan en toen op weg naar de cmping.Even wat take-away wat te eten mee genomen en de dag is al weer om.Jantine zegt dathaar best doet en dat is ook zo. Miranda, je had Wssenaar een schop moeten geven. Groeten van mij aan die oude mannetjes.O.K.? luitjes groetjes van ons

• 23 Oktober 2006 - 09:36

Tjitte & Miranda:

Heb ik gedaan, maar hielp niet.... Hij had het in ieder geval wel moeite om te winnen!

• 24 Oktober 2006 - 18:35

Jan Moes:

bedankt voor de kaarten , hoe kun je ze vinden.
    als elly belt,of je ziet ze nog doe ze maar de groeten.ze waren afgelopen
    zomer hier in nederland,voor vakantie.
    gr jan en ellie

• 24 Oktober 2006 - 19:31

Piet En Saakje:

Mooie foto's hoor, en geniet er maar van. Bedankt voor de kaart.
    Je hebt het over drop maar rumbonen zijn ook lekker ! Groetjes.

• 24 Oktober 2006 - 22:02

Iet:

bedankt voor de kaart enhet trein reisje zullen jullie nu wel achter de rug hebben gaat het nog met de rug van jantien??wel te hopen nu groetjes van IET

• 25 Oktober 2006 - 05:48

Tjitte & Miranda:

Mooie kaart!!! Dank jullie wel! Nieuw-Zeeland is al weer bijna achter de rug, dan op weg naar ome Wijnand en tante Ellen. Hoe was het walvisvaren???