De Harihari Track. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu De Harihari Track. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jantine Kersbergen-van Zurk - WaarBenJij.nu

De Harihari Track.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jantine

15 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

In dit gedeelte van het land worden de bruggen gedeeld met het treinverkeer, dus oppassen!! zie foto.
Vandaag hebben we een track gelopen die ons nog lang zal heugen.Jantine had in het boek Nieuw Zeeland in een rugzak dat de Harihari Coast-walk de mooiste track van het land was.Nou, het was wel een heel bijzondere ervaring.Het regende de hele dag al, maar toen we daar aankwamen was het droog, dus de stoute wandelschoenen maar aan en het er maar op wagen!! We moesten rekening houden met het tij,het was laag tij, dus op pad.Het modderpad dus.Na wat glibberen en glijden kwamen we toch nog aardig vooruit.Bij het strand stond het water tot aan de kust.Dus we konden niet over het strand maar door de bush.Eerst omhoog bij de look-out! 255 treden op en neer. Het uitzicht was prachtig.De zee was zeer heftig en de rivier nog heftiger.Wij naar beneden aan de andere kant over het strand daar was het wel mogelijk.Maar ondertussen was het weer gaan spoelen dus we dreven onze broeken uit! maar de jassen waren waterdicht.Aan het eind van het strand moesten we om een klif langs de rivier lopen, dit was niet mogelijk want het water stond te hoog.Toen zagen we nog een "hoogwater pad" gelukkig,want we konden niet meer terug.De berg op dan maar.En weer naar beneden.Daar stond zoveel water dat we schoenen uit moesten doen en de broekspijpen omhoog.En verder maar.Wat ik toen allemaal gezegd heb is niet voor herhaling vatbaar.Jantine zei kop dicht en doorlopen, we moesten wel want we konden niet terug.Na drie uur lopen waren we zo blij dat we de camper zagen, ongelofelijk.Natte kleren uit en op pad naar Franz Josef Glazier gletser.Voorlopig hebben we genoeg gewandeld.Bekijk de foto`s maar goed, dan kan je zien hoe ik geniet? Ik moest nog een keer terug voor de foto!! wat je allemaal maar niet doet,he? Groetjes..

• 15 Oktober 2006 - 10:22

Iet:

nu niet zo fijn he dat op zo"n manier pootje te baden verder beleven jullie wel van alles nu geniet er maar lekker van .groetjes van Iet

• 15 Oktober 2006 - 10:32

Berna:

Oh wat erg, Johan ik hoor je in mijn gedachte! Maar wel een belevenis. Pff. groetjes Berna

• 16 Oktober 2006 - 05:22

Tjitte & Miranda:

Hahahahaha!!! Zien het al helemaal voor ons! Maar tussendoor toch wel een beetje genoten toch??? Dan zie je maar dat het daar ook goed kan regenen... Hoop dat het niet te lang door regent!!